Óvodáinkról
Óvodáinkban családias körülmények között csoportonként két óvodapedagógus és egy dajka néni foglalkozik a gondjaikra bízott gyermekekkel, érzelmi biztonságot teremtve testi és értelmi fejlődésükhöz.
Tevékenység központú óvodai nevelésre törekszünk, melyben a tevékenységek alapját a természet változásai, a hozzá kapcsolódó jeles napok, népszokások adják.
Nevelési programunkat ennek jegyében dolgoztuk ki, melynek rövidített változata a csoportokban megtalálható és a szülők bármikor elolvashatják.
Óvodáink nyitvatartása:
Központi óvoda: 6:30-17:00-ig
Rákóczi úti óvoda: 6:30-17:00-ig
A gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, ebben óvodáink segítséget nyújtanak: tiszteletben tartva, kiegészítve, esetenként kompenzálva a családi nevelést.
Célunk
A gyermekek egyéni sajátosságait és fejlődési ütemét figyelembe véve testileg, lelkileg egészséges, harmonikus személyiség fejlesztése, felkészítése az iskolai életre.
A tanulási folyamatot igyekszünk játékossá, élményszerűvé tenni, tapasztalatokba ágyazni.
Fontosnak tartjuk kielégíteni a gyermekek alapvető játék- és mozgásigényét.
Fedezzék fel a gyermekek a természet szépségét, óvják, védjék azt, tudjanak rácsodálkozni, felfedezni.
Célunk megismertetni a gyermekekkel a néphagyomány őrzésének fontosságát, szépségét.
Az ismeretek átadása komplex módon, egyfelől az óvodában töltött idő egészében, másfelől koncentráltan, a foglalkozások időtartama alatt történik. Az egész folyamatot áthatja a játékosság.
Tevékenységeink
– Legfontosabb tevékenységnek a játékot tekintjük, mely által sok tapasztalatot, ismeretet szereznek a gyermekek környezetükről.
– A gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve, változatos eszközökkel biztosítunk lehetőséget a mindennapi mozgáshoz a csoportszobában és az udvaron egyaránt.
– Mesélés, verselés naponta ismétlődő tevékenységeink. A nyelv szépségének, kifejező erejének megéreztetése, a gyermek irodalomhoz való pozitív viszonyának alakítása.
– Az anyanyelvi nevelés áthatja az óvoda mindennapjait, fejlesztve ezáltal a gyermek szókincsét, beszédkészségét.
– Szűkebb és tágabb környezetünk jelenségeit, változásait a gyerekek naponta felfedezik. A tevékenységgel kísért ismerkedés közben megalapozódik a szülőföld, a táj, a helyi hagyományok, szokások tisztelete.
– A környezet mennyiségi, formai összefüggéseinek megtapasztalására a matematikai nevelés nyújt lehetőséget játékos formában. (5 éves kortól)
– Csoportjainkban, miközben fejlődik a gyermekek érzelem- és képzeletvilága, mondókák, versek, népi rigmusok teszik változatossá tevékenységeinket.
– A közös éneklés öröme fejleszti a gyermek zenei ízlését, hallását, ritmusérzékét, végig kíséri egész napos tevékenységeinket.
– A barkácspolc változatos eszközei, anyagai minden nap biztosítják a gyerekek alkotó tevékenységének lehetőségét, fejlesztve rajzkészségét, kézügyességét, fantáziáját.
– Az együtt végzett munka közben elmélyülnek a társas kapcsolatok, a gyermekek segítőkészebbek, kitartóbbak lesznek, fejlődik eszközhasználatuk.
– A foglalkozások kötött vagy kötetlen (kezdeményezés jellegű) formában, délelőtt folynak.
Hagyományaink
TAVASZ: |
ŐSZ: |
NYÁR: |
TÉL: |
Szolgáltatásaink:
- Logopédiai ellátás
- Egyéni képességfejlesztés
- Hitoktatás (katolikus, evangélikus)
- Speciális szűrések (gyógypedagógiai, logopédiai, tartáshibák) elvégzése
- Angol
- Fit-Kid
Óvodánkban egészségügyi szűrést, logopédiai szűrést évenként egy alkalommal tartunk.
Gyógypedagógiai és gyógytestnevelés szűrés a tanköteles korú gyermekeknek szintén évi egy alkalommal.
Programjaink
- SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Évi 2 alkalom (szeptember, február) - CSALÁDLÁTOGATÁS és “BELEKÓSTOLÓ” az óvodakezdés előtt
- ANYÁK NAPJA ÉS ÉVZÁRÓ
Összevontan a kisebbeknek - FOGADÓ ÓRA
A szülőkkel előre egyeztetett időpontokban - NYÍLT NAPOK
A szülőkkel előre egyeztetett időpontokban - ÉVZÁRÓ ÉS BALLAGÁS
- MIKULÁS, KARÁCSONY
Zárt körben délelőtt - MESEELŐADÁS az óvodapedagógusok szereplésével